Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012

Προβληματισμοί και Ερωτηματικά...

     Φίλε John,  είναι προς τιμήν σου που είσαι ο μόνος από τους 350 νοματαίους περίπου της ηλεκτροπαρέας μας  , που ασχολείσαι  με το θέμα του βιολογικού καθαρισμού , με τις συχνές αναφορές σου.
      Ίσως ο Δήμος  να νομιμοποιείται  να αδειάζει τα λύματα στον σταθμό βιολογικού καθαρισμού της Νέας Μαδύτου. Σταθμό τέτοιο , που οι όμοροι Δήμοι Ρεντίνας και Αγίου Γεωργίου ,  με τα τεράστια και πολυδιαφημισμένα έσοδά τους  δεν είχαν καταφέρει να φτιάξουν . Μπορεί να του δίνουν το δικαίωμα οι διατάξεις το νόμου-χάους , Καλλικράτη. Σαφώς όμως , το έκτρωμα του Καλλικράτη , θα ψελλίζει κάτι και για την συντήρηση των υποδομών. Όμως αυτά είναι ψιλά γράμματα. Τώρα γιατί τα αδειάζουνε νύχτα; Εδώ αγγίζουμε την ηθική υποχρέωση του αντιδημάρχου- κοινότητας να μας ενημερώσουν. 
   Σίγουρα όμως , δεν νομιμοποιείται να αδειάζει τα σκουπίδια της Μαδύτου και των γύρω χωριών , στην από χρόνια κλειστή και παράνομη πλέον χωματερή σκουπιδιών της Ν. Μαδύτου. Εδώ John ,  έπρεπε να έρθουν οι δυναμικές αντιδράσεις  των κατοίκων και των φορέων του χωριού , με μπροστάρη την κοινότητα. Αντιδράσεις που θα δέσουν  χειροπόδαρα  ηθικά και πάνω απ 'όλα νομικά τον Δήμο. Η "κοινότητα" εκλέχθηκε, σε κόντρα μάλιστα του υπερισχύοντος  συνδυασμού του Δήμου , για να προστατεύει τα συμφέροντα της τοπικής κοινωνίας και όχι να τα έχει καλά με τους Δημάρχους . Πολλές φορές τα συμφέροντα του χωριού έρχονται σε αντίθεση με αυτά της ευρύτερης περιοχής .  Εκεί  πρέπει να συγκρουστούμε  για να τα προστατέψουμε.
   Η μέχρι τώρα πολιτική του Δήμου, ακυρώνει τις τρεις μεγάλες κατακτήσεις του χωριού  των προηγούμενων ετών . Το κέντρο υγείας , τον σταθμό βιολογικού καθαρισμού λυμάτων και το κλείσιμο της από χρόνια παράνομης χωματερής , με τον συνεπαγόμενο δηλητηριασμό  του υδροφόρου ορίζοντα. Οι κινήσεις του Δήμου , είτε είναι σύννομες , είτε γίνονται για την οικονομική ευκολία των υπεργολάβων του (σκουπίδια -λύματα) . Η δημόσια υγεία των κατοίκων του χωριού όμως , πρέπει να είναι το αδιαπραγμάτευτο μέλημα των κοινοταρχών - αντιδημάρχων .
      Ας δημοσιοποιήσουν  η κοινότητα και ο αντιδήμαρχος , τους αγώνες και τις ενέργειές τους  ενάντια σ' αυτές τις πολιτικές . Ας μας ενημερώσει κάποιος επιτέλους για την ποιότητα του νερού που πίνουμε , επίσημα όχι με φήμες. Όχι απ' αυτό το βήμα , αφού  κατ' αυτούς , παρατύπως φέρει το όνομα maditiamos και παρανόμως αρθρογραφεί. Να ενημερωθεί ο κόσμος , με φυλλάδια τυπωμένα ή ηλεκτρονικά , που θα μοιραστούν πόρτα πόρτα ή e-mail e-mail . Ο ενημερωμένος πολίτης γίνεται πολύ εύκολα ενεργός πολίτης( αν τον θέλουμε ενεργό) . Δεν φτάνει να ανακοινώνεται από τα μεγάφωνα ( αν λειτουργεί ο εξοπλισμός)μια συνέλευση των κατοίκων . Με τα σημερινά μέσα ηλεκτρονικής επικοινωνίας είναι πολύ εύκολη η ενημέρωση . Μην κάνουμε σαν τους μεσαιωνικούς καλόγερους που σταυροκοπιόντουσαν ξορκίζοντας την εφεύρεση του Γουτεμβέργιου.
    Πρέπει να περάσουμε σε άλλα μοντέλα διοίκησης και διεκδίκησης . Δεν μας αρκεί πλέον η δικαιολογία ότι φταίει ο Δήμος, το κράτος , η τρόικα , η κρίση. Δεν θέλουμε άλλους τοποτηρητές της Ε.Ε. , της τρόικα , του κράτους , του Δήμου . Θέλουμε οι ηγέτες των κοινωνικών κυττάρων, που είναι οι κοινότητες, να έχουν όραμα . Να θέτουν στόχους , να μας εμπνέουν  και να παλεύουμε όλοι μαζί  για να τους πετύχουμε .
   Το ίδιο και με τους φορείς ,  και εν προκειμένω με τον πολιτιστικό σύλλογο . Πρέπει να περάσει από την φάση της διεκπεραίωσης των τετριμμένων εκδηλώσεων .
    Να δημιουργηθεί μια ηλεκτρονική πλατφόρμα , αφού προφανώς δεν κάνει η υπάρχουσα στο facebook  με 350 μέλη ,  για να επικοινωνεί με τα ενεργά μέλη ( όχι τους θείους ή τις γειτόνισσες που ψηφίσαν) .
      Να προσκαλούνται προσωπικώς όλοι στις συνεδριάσεις . Να καταθέτουν προτάσεις και να ηγούνται της υλοποίησης τους .
      Να φέρει γιατρούς να μιλήσουν στο Λύκειο για την αντισύλληψη και το AIDS, στη μέση και τρίτη ηλικία για  την πρόληψη και διαχείριση των ασθενειών .
      Να φέρει ειδικούς επιστήμονες ,  που ίσως και σε συνεργασία  με τον γεωργικό συνεταιρισμό , θα ξαναπροσανατολίσουν επαγγελματικά την παραγωγική τάξη του χωριού .
      Να ξαναβάλει τις μπλε ταμπελίτσες που υπήρχαν , με τα ονόματα των δρόμων και σε συνεργασία με τους δασκάλους να βάλουν τα παιδιά του Δημοτικού να κάνουν ιστορική έρευνα για το κάθε όνομα ( κάπως έτσι έμαθα για τον Άγιο Ευθύμιο σε αντίστοιχη εργασία που μας ανέθεσε ο Αγαμέμνονας στην έκτη τάξη).
Να βάλει τους εν ενεργεία Μαδυτιανούς φοιτητές,  να μεταφέρουν σε ελεύθερη απόδοση και στη Δημοτική , το βιβλίο " Η ΜΑΔΥΤΟΣ " του Σιταρά ( όχι μόνο στείρες βραβεύσεις ).
      Να κάνει ιστορική έρευνα , όσο ακόμα οι ηλικιωμένοι του χωριού θυμούνται κάτι , και να επαναφέρει τις Μαϋτιανές μουσικές , στο πανηγύρι και στις εκδηλώσεις . Η αείμνηστη πλέον Δόμνα Σαμίου , έλεγε ότι οι πολιτιστικοί σύλλογοι και τα χορευτικά τους , χορεύουν χορούς απ' όλη την Ελλάδα, εκτός από της περιοχής τους. Οι ζουρνάδες , τα νταούλια  και η πολίτικη λατέρνα ξεσήκωναν μουσικά τους Μαϋτιανούς και όχι τα βιολιά και τα λαγούτα . Μελιτζάνες με κρέας ήταν το φαγητό που έβραζε σε όλα τα τσουκάλια της πανηγυριώτικης κατασκήνωσης σε παλιά και Νέα Μάδυτο . Η μπουγάτσα ήταν αυτή που γλύκαινε τους πανηγυριώτες άμα τη έξόδου τους από την εκκλησία και όχι το κουρμπάνι , που παραπέμπει σε έθιμα ντόπιων." Παναγήρ χωρίς μπουγάτσα , δεν έχ(ει) καμιά νοστμάδα  " γράφει ο Σιταράς στο βιβλίο του. Μάλλινο παντελόνι ,άσπρο ζωνάρι ( πότε -πότε  λυμένο) , πουκάμισο χωρίς γιακά , γελέκι με φόδρα από πίσω , και γιεμενιά , ήταν τα φορέματα των Μαϋτιανών  .
     Να βρει και να αναδείξει το φωτογραφικό αρχείο του παλιού Δήμου. Να κοσμήσει όλα τα κοινοτικά κτήρια και τα σχολεία με φωτογραφίες απ΄αυτό . Να κάνει περιοδικές και θεματικές εκθέσεις και να το εκδώσει ηλεκτρονικά (φθηνά γαρ) τουλάχιστον .
     Να αναθέσει σε ομάδα εθελοντών να μαζέψουν στοιχεία από το χωριό , ώστε με την βοήθεια  κάποιου επιστήμονα , να γραφτεί ένα βιβλίο με την ιστορία της Νέας Μαδύτου .
   Να ιδρύσει ραδιοφωνικό σταθμό ( ιντερνετικό,  αν δεν υπάρχουν τα μέσα , οι γνώσεις , ή οι πόροι ) για άμεση ενημέρωση , ψυχαγωγία και τόνωση του ηθικού.
    Να κάνουν όλοι οι ηγήτορες φορείς του χωριού , πράξη  το κεντρικό σύνθημα  του Μάη του '68. Τώρα είμαστε μόνοι μας , μπορούμε και πρέπει να το κάνουμε . Να βάλουμε την φαντασία στην εξουσία . Έτσι μόνο θα ξεπεράσουμε τα χίλια μύρια προβλήματα της καθημερινότητάς μας .
 
    Υ.Γ. Το ανωτέρω κείμενο απευθύνεται σε όσους έχουν τη διάθεση να προβληματιστούν και να προσπαθήσουν.
  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου